Je winkelwagen is nog leeg

Kies je steen

DURE MAANDEN KORTING
15% prijsverlaging voor alle winkelproducten tot 1 februari 2024
.
De korting wordt automatisch verwerkt tijdens je bestelling

Klantenservice webwinkel

We doen ons best het winkelen in de webwinkel vlot en veilig te laten verlopen.

logo prana-bodhiDe webwinkel wordt beheerd door Prana-Bodhi, firma voor energetische edelsteentherapie.
Adres: Loensweg 13, 4306 NB Nieuwerkerk
Tel.: 0111-641702
KvK nr.: 23089407


Hieronder staat praktische informatie over de gang van zaken.
Klik op een vraag om het antwoord te tonen/te verbergen.

Wil je weten hoe we de bestelde stenen testen? Kijk dan bij Onze unieke stenentest

Levering

  • De foto's in de webwinkel tonen voorbeeldexemplaren. Ze geven een indruk van wat je kunt verwachten. Omdat stenen een natuurproduct zijn, is ieder exemplaar anders. De geleverde stenen wijken daarom doorgaans iets af van deze voorbeelden.
  • We kunnen een foto van de geselecteerde stenen toesturen voordat de bestelling verzonden wordt. Dat kan teleurstelling voorkomen. Als je dat wilt, vraag er dan om tijdens het bestellen. Vanzelfsprekend kan deze extra stap de aflevering iets vertragen.
  • Bij sommige stenen gaat het om unieke exemplaren. Dan toont de foto op de website precies wat je krijgt.
  • Als dat wenselijk, krijg je na bestelling extra foto's toegestuurd. Zodat je precies kunt kiezen welke steen je wilt.
  • Vermeld zijn de prijzen voor stenen van prima kwaliteit en gemiddelde grootte (tenzij anders vermeld).
  • Alle stenenprijzen zijn inclusief btw, exclusief verzendkosten.
  • De verzendkosten (porto + verpakking) zijn afhankelijk van gewicht en formaat van de bestelde stenen, en van de bestemming. Tijdens de bestelling worden deze kosten toegevoegd.
  • Bij elk product staat of het door de brievenbus past. De verzending in Nederland gebeurt dan als brievenbuspost of brievenbuspakket. Verzending naar het buitenland gaat altijd als pakketpost.
  • Verzending binnen Nederland is gratis bij alle bestellingen vanaf € 40,00.
  • Bij verzending naar België, Duitsland en Portugal krijg je bij bestellingen vanaf € 65,00 een korting op de verzendkosten.
  • Verzending naar andere landen is alleen mogelijk in overleg. Stuur daartoe een bericht naar de webwinkel, en je krijgt informatie over de verzendkosten. Rechtstreeks bestellen via de website is voor deze landen niet mogelijk.
  • Voor alle duidelijkheid: bij een indeling in gewichten of formaten betekent het teken '-': 'tot aan' (dus zonder de bovengrens). Stel er zijn twee gewichtsgroepen: '10-15 gram' en '15-20 gram'. Een steen van exact 15 gram behoort dan tot de gewichtsgroep '15-20 g'.
  • Bekijk alle details over de Verzendkosten.
  • Na ontvangst van de betaling, versturen we je bestelling per post. Dat gebeurt meestal binnen een dag nadat het geld op onze bankrekening staat.
  • Bij online betaling voor 15.00 uur heb je je bestelling vaak al de volgende werkdag in huis.
  • Brievenbuspost en pakketpost binnen Nederland worden standaard binnen 1-2 werkdagen bezorgd door PostNL.
  • PostNL heeft een handige gratis PostNL-app (voor Android en iOS) waarop je 's morgens kunt zien welke post op die dag bij je afgeleverd word.
  • Zelf ophalen van de bestelling is ook mogelijk. Dat kan in Nieuwerkerk (Zeeland). Je kunt dat kiezen tijdens het bestellen.
  • Bij onduidelijkheden over je bestelling nemen we contact met je op per e-mail. Dat kan soms nodig zijn om de keuze van de steen perfect met je af te stemmen. We vragen dan extra informatie over je wensen, of sturen extra foto's. Deze service kost natuurlijk tijd, maar voorkomt teleurstellingen.
  • Bestellingen worden afgehandeld door Prana-Bodhi vof., lid van Semoea.

Bestellen

  • We verzenden bestellingen binnen Nederland en naar België, Duitsland en Portugal.
    Bestellingen voor andere landen zijn alleen mogelijk in overleg. Stuur dan een bericht naar de webwinkel. Rechtstreeks bestellen via de website is dan niet mogelijk.
  • Het maximale gewicht van een bestelling is 20 kilogram.
  • Plaats je artikel eerst in het winkelwagentje. Bekijk daarna de winkelwagen (middenboven in het scherm) en klik daar op Naar bestellen. Je komt dan op beveiligde bestelpagina's. Daar doorloop je vervolgens 4 stappen.
  • Stap 1: Bestelling. Eerst kom je in een scherm met een overzicht van de bestelde producten. Je kunt het aantal exemplaren aanpassen, en eventueel producten verwijderen uit de winkelwagen. Je kunt in dit scherm een kortingscode of de code van je cadeaubon invullen.
  • Stap 2: Je gegevens. In het tweede scherm wordt gevraagd naar je e-mailadres, woonadres en verzendadres. Deze gegevens zijn onmisbaar voor een correcte en snelle afhandeling van je bestelling.
  • Heb je al een klantaccount, dan volstaat inloggen. Ben je een nieuwe klant, dan kun je hier een klantaccount aanmaken met je naam, e-mailadres, postadres en eventueel telefoonnummer.
    Deze gegevens worden opgeslagen op de website. Ze worden nadrukkelijk niet voor andere doelen gebruikt.
  • Je kunt ook bestellen zonder een account, als gast.
  • Standaard versturen we de bestelling naar je eigen adres. Maar je kunt hier een ander verzendadres opgeven.
  • Stap 3: Verzending en Betaalwijze. In het derde bestelscherm maak je keuzes over verzending en betaling.
  • De verzendmogelijkheden zijn afhankelijk van prijs, gewicht, formaat en bestemming. Afhalen in Nieuwerkerk (Zeeland) is ook mogelijk; maak dan een afspraak.
  • Nieuw: je kunt nu ook je pakket zelf ophalen bij een PostNL locatie.
  • In ditzelfde scherm kies je ook de betaalmethode: online, bankoverschijving, contant. We verzenden je bestelling nadat we de betaling hebben ontvangen.
  • Stap 4: Afronden. In het vierde scherm kun je controleren of alle ingevulde bestelgegevens kloppen. Wil je nog een keuze veranderen? Keer dan terug naar een vorig bestelscherm.
  • Je kunt hier in het tekstveld Toelichting op je bestelling aanvullende informatie doorgeven, bijvoorbeeld je wensen over kleur of formaat, of je verzoek om toezending van een extra foto.
  • Kloppen alle gegevens? Ga dan rechtsonder akkoord met de leveringsvoorwaarden. Klik daarna op de button Bestelling afronden om je bestelling definitief te maken en te versturen. Je gaat dan een betalingsverplichting aan. Je krijgt meteen per e-mail een factuur toegestuurd met alle bestelinformatie.
  • Heb je gekozen voor online betalen? Dan kom je na afronding van je bestelling automatisch in een beveiligd betaalscherm van betaalplatform Mollie. Je bankgegevens worden niet opgeslagen bij Semoea.
  • Klanten die betalen per bankoverschrijving of die contant betalen, komen tot slot in het scherm Bedankt met korte informatie over de afhandeling van de bestelling.
  • Klanten met een account kunnen na afronding van de bestelling rechtsboven uitloggen. De aanmelding van klanten zonder account wordt binnen een uur automatisch verwijderd.
  • Bij pakketpost en brievenbuspakket krijgt je na verzending een Track & Trace-code toegestuurd. Daarmee kun je de bezorging van je pakketpost online volgen van sorteercentrum tot en met de daadwerkelijke aflevering. Bij een brievenbuspakket kun je online zien wanneer PostNL de bezorging heeft ingepland.
  • Heb je een account, dan gaan je volgende bestellingen razendsnel. Je hoeft dan alleen maar in te loggen, zonder opnieuw alle adresgegevens in te vullen. Je kunt inloggen met je gebruiksnaam of e-mailadres, plus je wachtwoord.
  • Klanten met een account kunnen gebruik maken van de verlanglijst. Een handig geheugensteuntje.
  • Je kunt zelf je klantgegevens wijzigen. Log dan eerst in met je gebruikersnaam (of e-mailadres) en je wachtwoord. Dat kan rechtsboven op alle winkelpagina's, of tijdens het bestellen. Na inloggen verschijnt rechtsboven het menu Mijn account. Klik daarop, en vervolgens op Adressen om je naam, postadres en telefoonnummer te wijzigen.
  • Via het menu Mijn account kun je ook al je bestellingen inzien. Er staat een button waarmee je een bestelling kunt herhalen. Ook kun je daar je bestelling betalen, indien een eerdere betaalpoging mislukt is.
  • Via dit menu kun je ook je accountgegevens (zoals e-mailadres, wachtwoord) gemakkelijk wijzigen. Klik hiervoor op de link Klantaccount.
  • Zodra je klaar bent, kun je rechtsboven weer uitloggen.
  • Ik zie geen knop Naar bestellen
    Deze knop verschijnt zodra je een product in de winkelwagen stopt. Hij staat in de popup die verschijnt na klikken op de link Bekijk winkelwagen (middenboven op de webpagina)
  • Reageert de knop Naar bestellen niet?
    Controleer of je browser de cookies van Semoea accepteert. Deze zijn onmisbaar tijdens het bestellen. Soms volstaat verversing van de pagina in je browser.
  • Werkt tijdens het bestellen de knop Volgende stap niet?
    De reden kan zijn dat je nog niet alle benodigde informatie hebt ingevuld. Anders helpt het vaak om via je browser de pagina te verversen. Begin anders helemaal opnieuw met bestellen.
  • Krijg je tijdens het bestellen de melding 'Dit e-mailadres is al in gebruik'?
    Dit kan gebeuren tijdens het invoeren van je gegevens. Het betekent dat het ingevulde e-mailadres al is opgeslagen in het klantenbestand. Log dan in met bijbehorende gebruikersnaam of e-mailadres, plus wachtwoord. Of gebruik een ander e-mailadres.
  • Kun je na het aanmaken van een klantaccount niet doorgaan met bestellen?
    De oorzaak kan zijn dat je al eerder hebt besteld zonder een account aan te maken. En dat je toen hetzelfde mailadres hebt gebruikt. Dan stagneert het bestelproces soms. Stuur dan een bericht naar de webbeheerder om dit te verhelpen. Of bestel net als eerder zonder account.
  • Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?
    Klik dan rechtsboven op Inloggen klanten. Dan kom je op een pagina met een link om vergeten gegevens op te vragen en een nieuw wachtwoord te maken.
  • Bij het inloggen krijg je de foutmelding Het beveiligingstoken komt niet overeen. Het verzoek is afgebroken om een inbreuk op de beveiliging te voorkomen. Probeer het opnieuw.
    De oorzaak is dat het systeem in de war is geraakt; je inloggegevens botsen met gegevens die in het systeemgeheugen zitten. Dit kan gebeuren als je kort geleden ook al de website bezocht. Misschien bezoek je de website ook via een ander venster van je browser; misschien ben je al een tijdje op de website zonder er iets te doen.
    De oplossing varieert, afhankelijk van de precieze oorzaak. Het systeemgeheugen moet opgefrist. Dit kun je proberen: ververs de webpagina voordat je inlogt; leeg de cache van je browser; herstart de browser; wacht enige tijd voordat je opnieuw inlogt.
  • Vind je geen oplossing voor je probleem?
    Neem dan even contact op met de webbeheerder. Hij probeert dan een oplossing te vinden. Hij zal je graag helpen. Beschrijf in je bericht nauwkeurig wat er misgaat; dat maakt het gemakkelijker de oorzaak te vinden. Meesturen van een schermafbeelding van de foutmelding kan enorm helpen.
    We zijn blij met je melding, want dat helpt ons het gebruiksgemak van de webwinkel te vergroten. Onze excuses voor eventueel ongemak.

Betalen

  • Je krijgt meteen na voltooiing van je bestelling per e-mail een factuur met alle bestelgegevens toegestuurd.
  • Tijdens het bestellen heb je de keuze uit 3 betaalmethodes:
    - overmaking per bank
    - online betalen met iDEAL, BanContact, Maestro, Visa of Mastercard
    - contante betaling bij afhalen in Nieuwerkerk (Zeeland).
  • We leveren na ontvangst van je betaling, Daardoor is online betaling de snelste manier om je bestelling in huis te krijgen.
  • Betalen met iDEAL is online betalen via je eigen bankrekening in Nederland.
  • Betalen met BanContact is online betalen via je eigen bankrekening in België.
  • Betalen met Maestro is online betalen via je eigen bankrekening in België, Duitsland en Portugal. NIET geschikt voor Nederlandse bankrekeningen.
  • Nieuw: je kunt nu ook betalen met een creditcard van Visa of Mastercard.
  • Bij online betaling ga je na voltooiing van je bestelling automatisch naar een beveiligd scherm van betaalplatform Mollie. Gegevens van je bankrekening of creditcard worden niet opgeslagen bij Semoea.
  • Heb je gekozen voor een overmaking per bank? Maak dan het factuurbedrag over naar de bankrekening die vermeld staat op de factuur. Levering volgt zodra we je betaling ontvangen hebben.
  • Heb je gekozen voor contant betalen bij afhalen in Nieuwerkerk? Maak dan per e-mail een afspraak wanneer je de bestelling komt afhalen.
  • De financiële afhandeling wordt gedaan door Prana-Bodhi vof., lid van Semoea.
    • Bankrekening: NL03RABO 0 136 165 206 t.n.v. Prana-Bodhi
    • Rabobank BIC: RABONL2U
    • KvK nr.: 23089407
    • BTW nr.: NL8066.17.883B01
  • Word je niet doorverbonden met een online betaalscherm nadat je op Bestelling afronden hebt geklikt? Dat is soms een tijdelijke storing, maar soms hardnekkig. Probeer het maximaal 2 keer opnieuw; vaker heeft geen zin.
    Misschien helpt het als je later op de dag opnieuw bestelt. Of als je uitlogt en daarna opnieuw inlog logt, of als je je browser opnieuw opstart en de cache leegt.
    Blijft je probleem bestaan, stuur dan een bericht aan de webbeheerder. Beschrijf nauwkeurig wat er fout gaat, vermeld een eventuele foutmelding en stuur een schermafbeelding mee. De webbeheerder zoekt dan een oplossing.
  • Mislukt de online betaling?
    Dit kan diverse redenen hebben. Soms is er een tijdelijke storing bij betaalplatform Mollie, of hapert de serververbinding tussen Semoea en Mollie. Daaraan kunnen we helaas weinig doen. Soms gaat er iets mis bij het invullen van de betaalgegevens.
    Je krijgt in ieder geval per e-mail een betaallink toegestuurd, waarmee je alsnog kunt betalen.
  • Heb je een klantaccount en is je betaling mislukt? Dan kun je alsnog betalen via je klantaccount. Log in en ga naar Mijn account. Je ziet een overzicht van je bestellingen. Klik bij de bestelling met status 'Wachtend op betaling' rechts op Acties. Dan kun je kiezen voor betalen.
  • Is je online betaling geslaagd, maar krijg je toch horen dat de betaling nog niet is afgerond?
    Geen reden voor ongerustheid! De oorzaak is doorgaans een vertraagde terugkoppeling van Mollie naar de webwinkel. Meestal krijg je dan binnen enkele minuten alsnog per e-mail de melding dat je betaling ontvangen is. In een enkel geval laat die melding enkele uren op zich wachten.
  • Vind je geen oplossing voor je probleem?
    Neem dan even contact op met de webbeheerder. Hij probeert dan een oplossing te vinden. Beschrijf in je bericht nauwkeurig wat er misgaat; dat maakt het gemakkelijker de oorzaak te vinden. We zijn blij met je melding, want dat helpt ons het gebruiksgemak van de webwinkel te vergroten. Onze excuses voor eventueel ongemak.

Retourneren

  • Bij klachten kun je het beste even contact opnemen. Dan kunnen we proberen een oplossing te vinden.
  • Je mag geleverde stenen binnen 14 dagen na ontvangst terugzenden indien ze niet aan je verwachting voldoen. Je krijgt dan het factuurbedrag terugbetaald. De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Neem altijd eerst contact op per e-mail.
  • Bij retourzendingen is het verplicht om een retourformulier in te vullen. Dit formulier kun je hier downloaden: Retourformulier (pdf).
  • Voor meer details over annuleren en retourneren: zie de Algemene voorwaarden.

Verlanglijst

  • De verlanglijst is alleen zichtbaar voor klanten die zijn ingelogd.
  • Ben je ingelogd, dan verschijnt bij elke product de link 'Toevoegen aan verlanglijst'. Na een klik hierop wordt het product toegevoegd aan je verlanglijstje.
  • Je verlanglijstje verschijnt rechtsboven op alle winkelpagina's als je bent ingelogd. Klik op een product in de lijst om de productpagina te bezoeken en het product te bestellen.
  • Om een product uit je verlanglijst te verwijderen, klik je op het kruisje achter de naam.
  • Je verlanglijstje blijft bewaard. Bij een volgende keer inloggen kun je hem opnieuw gebruiken.

Contactgegevens

  • Zijn je vragen nog niet beantwoord? Neem dan gerust contact op met de webwinkel. Dit zijn de mogelijkheden:
    • Een bericht versturen via de website
    • E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    • Webwinkelier Ina Korenhof: tel. 0111-641702. Postadres: Loensweg 13, 4306 NB Nieuwerkerk (Zeeland)

 

Vind de
passende
steen

logoster100

Semoea Webwinkel

  • + Uitstekende kwaliteit, scherpe prijs
  • + Unieke test of geleverde steen bij je past.
  • + Gratis verzending binnenland vanaf 40 euro
  • + Verzending op werkdagen binnen 24 uur na betaling
  • + Milieuvriendelijke verpakking


logo iDEAL logo BanContact logo Maestro
Visa mastercard

Ervaringen van klanten


Natasja: "Bedankt voor het advies en de snelle levering. Complimenten voor de service".

Joke: "Na een zeer helder advies de stenen ontvangen. Supersnelle levering en ik ben er
erg blij mee. Tevens een compliment over de zeer mooie en duidelijke website."

Lucas: "Goede uitleg voor een aankoop. Prettig contact. Artikelen worden snel, en goed verpakt opgestuurd."

Trudy: "Vandaag mijn bestelde stenen, hangers en spang ontvangen. Wederom
met zorg en liefde verpakt en een feestje om het uit te pakken."


Wat is jouw ervaring met website en webwinkel? Dat horen we graag. Laat het ons weten via het gastenboek. Bedankt.